Foreldrehåndboka / Ukemeldinger

Uke 46 / 2019

Julemarked neste helg

Da er det en uke igjen til selveste julemarkedshelga. Ungene gleder seg! Lærerne har begynt å rydde klasserom og foreldrene gjør sine siste forberedelser til årets viktigste helg for skolen vår

Vaktlistene

Vaktlistene er sendt ut på SMS via Transponder i dag. Dere finner dem også her.

Vi har prøvd å ta hensyn til alle vaktønsker vi fikk og håper alle er fornøyd. Vennligst sjekk vaktlisten nøye og gi beskjed til Maia (maiamosli@gmail.com) hvis du ikke finner ditt navn eller noe må endres.

Levering av produkter

Innlevering av produkter skjer i disse tidsrommene

Fredag 22. November: 15:30 - 18:00
Lørdag 23. November: 14:00 - 16:00
Søndag 24. November: 10:00 - 10:30

Husk å registrere innleveringen på skolekjøkkenet hos JMK

Program for dagen

Har du lyst til å være med på familieyoga, Kung Fu eller få med deg en konsert? Her kan dere se program for hele dagen.

Hjemmesiden

Dersom du savner noe informasjon om julemarkedet, finner du trolig svaret på hjemmesiden under Julemarked 2019

Her finner du julemarkedsheftet og siden oppdateres fortløpende med info om markedet

Tips til innpakning

Hvordan varene presenteres har stor innvirkning på kjøpelysten. Man behøver hverken bruke mye tid, penger eller ressurser på dette. Bruk det du har for hånden hjemme, og nettet kan hjelpe med ideer. Nedenfor har vi lagt ved noen bilder til inspirasjon! Hilsen JMK

Barne- og ungdomsprisen: Steinerbarnehageforbundet

Bare bok gjør ingen klok. Vi lærer best gjennom å gjøre, prøve og feile. Årets vinner lar barn lære om mat på egne premisser. De lar barnas sanser, lek og nysgjerrighet styre – da er det enklere å forstå og undre seg over sammenhengen mellom kumøkk og kløver, kål og kraft, og blomster og bier! For årets vinner er det bærekraftig måltidet det bærende elementet i opplæringen og har vært det i lange tider.

STEINERBARNEHAGENE; er et eksempel til etterfølgelse!

Matprisen er en hyllest til bønder, produsenter, kokker og formidlere som tenker bærekraft og miljø når de jobber med mat. Vinner av årets Barne- og ungdomspris er Steinerbarnehageforbundet på vegne av alle landets Steinerbarnehager! Steinerbarnehagene har lang og god tradisjon med å bruke matlaging og måltider som en integrert del av sin pedagogiske hverdag. Matlaging byr på læringsopplevelser og ikke minst relasjonsbyggende hyggestunder. Steinerbarnehagenes beviste forhold til mat som et pedagogisk verktøy er et eksempel til etterfølgelse:

Vi gratulerer steinerbarnehagene med prisen!

Magisk stemning

Det meldes om en vellykket lyktefest på i Bukta i går. Magisk stemning i stjerneklart vær på et vakkert sted ned mot havet. Det var god plass til å parkere, gode kaker og en spennende historie fra lyktemannen.

Referat fra allmøte

Klikk for å lese: Allmøte referat 24102019

Mørkedtidsfri på mandag

Husk på at det er fridag (mørketidsfri) for skolen nå mandag 18. november. Fritids er åpen.