Foreldrehåndboka / Ukemeldinger

Uke 10 - 11 / 2021

Vinteraktivitetsdag 2

Aktivitetsdager på vinteren

Forrige uke ble det mye uteaktivitet og rene påskestemningen. Småtrinnet var på skitur i Tromsdalen, hadde en dag med aking i Folkeparken og en dag med skitrening på Løkka bortenfor skolen.

7. - 10. klasse hadde aktivitetsdag på Charlottenlund. På bål-posten laget elevene stekt egg i potet, aprikos med bacon og sjokoladekake bakt inni en appelsin. På ski-postene lekte de "stiv heks" og "nappe hale" med ski på beina. Super dag, med skihopp, slalom og mye mer.

Historieperiodene

De siste to ukene har 5. klasse fordypet seg i vikingetiden. Klassen har resitert hele Trymskvida og danset ringdans til Ormen Lange.

Klassen har lært om norrøn mytologi og Norges kongesaga. Elevene har spilt brettspill fra vikingetiden og lekt "femstein." Det har vært utrolig moro og lærerikt, sier lærer Kari.

Forskerfabrikken

Det er enda lenge til sommeren, men velger å dele info om sommerskolen til forskerfabrikken.

Nyheter fra foreldreforbundet

Les siste nytt fra Foreldeforbundet i dette nyhetsbrevet.