Påmelding Juletrefest

10. klasse inviterer til juletrefest 8. januar 2023, klokken 15-17. Festen er i annekset på skolen og gjennomføres i samarbeid med foreldreforeningen. Det blir mat, leker, gang rundt juletreet, og kanskje kommer nissen?

Siden arrangementet kommer like etter juleferien er det frist for påmelding 19. desember. Påmeldingen er bindende. Send e-post med antall barn og voksne til: allertsenlena@gmail.com Det koster 50,- kr per barn. Maks 100,- per familie. Vipps til: 92428035

Et dukkehjem

I steinerskolen betyr fordypning mye. Ettersom de faglige kravene øker med alderen, blir det vel så viktig å ikke haste av gårde, men kjenne på at kunnskap og erfaring får sette seg. Tverrfaglighet kan være et godt verktøy for det.

Klassisk litteratur, og særlig Ibsens verker gir motstand - noe 10.klasse alltid får kjenne litt på. Denne gangen gjorde vi veien litt lettere gjennom et tverrfaglig opplegg der skuespill, norsk og håndverk fikk møtes - det hele munnet ut i en tolkning av Ibsens "Et dukkehjem" - og hva var vel mer naturlig enn ja, - et dukketeater? 10.klasse gleder seg til å vise skuespill med klassiske stangdukker!

I faget norsk har de arbeidet med manus, i håndverk har de laget dukker og i dramatimene har de arbeidet med å sette opp stykket. (Se flere bilder av dukkene i bildegalleriet nederst.)

Det ferdige dukketeaterstykket fremføres mandag i kommende uke!

Hilsen lærerne i 10. klasse

Elevrådet på mellomtrinn

Elevrådet på mellmtrinnet, 5.-7.klasse, ønsket seg kafé og noe sosialt på trinnet. Resultatet ser dere litt av på bildet her. (Resten er spist opp.)

Skolen betalte første runde. Lærere og elever i 5. klasse stekte vafler og pannekaker på mandag denne uken. De tre klassene hadde en sosial og hyggelig samling på matsalen i spisepausen. Etter jul skal det bli et par ganger til og da betaler foreldreforeningen, etter hva jeg har hørt.